Data
13 + 14 november 2019

Plaats
Brabanthallen 's-Hertogenbosch

Keylight gaat net die kleine stap verder

07.11.2019

Keylight gaat net die kleine stap verder


Het ABN AMRO-kantoor in Amstelveen, het Porsche Centrum in Amsterdam, het Van der Valk-hotel in Breda en Zwijnenbrug Mode in Meerkerk zijn maar een aantal van de projecten waar Keylight duurzame lichtoplossingen heeft gerealiseerd. ‘‘20 jaar geleden begon mijn compagnon Edwin Overduin met het bedrijf Powerlight, een verkooporganisatie voor verlichtingsproducten,’’ vertelt directeur Remco de Groot. ‘‘Na een aantal jaren groeide de behoefte aan snelle levering en klant-specifieke oplossingen. Dit konden wij alleen realiseren met eigen producten.’’

Zo ontstond er een eigen merk genaamd Keylight. De collectie bestaat uit eigen ontwerpen aangevuld met collecties die exclusief in Europa en China voor Keylight worden geproduceerd. Bij Keylight is volgens De Groot de voorkeur voor kwaliteit in plaats van prijs essentieel: ‘‘Wij kunnen in China massaal producten inkopen, maar wij zoeken toch de fabrikanten op die volgens onze eigen normen en waarden hoogwaardige verlichtingsarmaturen maken. De samenwerkingen met onze fabrikanten zijn al meer dan 10 jaar uitstekend en langdurig, waardoor we ook echt aan ontwikkeling kunnen werken in optimalisaties van onze producten.’’

Sinds het led-tijdperk is aangebroken, is Keylight volledig overgegaan op eigen assemblage. Zo creëert het bedrijf niet alleen haar eigen ontwerpen, maar ook haar eigen mouldings. ‘‘Een belangrijk stukje toegevoegde waarde in ledverlichting is het heat management. Wij hebben een onderdeel in de samenstelling aan de aluminium die cast toegevoegd, waardoor warmte nog sneller uit het armatuur trekt,’’ legt De Groot uit. ‘‘Dit bevordert absoluut de langere levensduur van de led-COB.’’

Met onder andere Philips brengt Keylight innovatieve lichtoplossingen tot stand in een grote variëteit aan sectoren en industrieën. Philips is een van de hoofdleverancier van de componenten, maar de led-drivers worden aangevuld door Osram en Tridonic. ‘‘Onze voorraden van lege armaturen liggen gereed in het magazijn, waardoor wij klant-specifiek en snel kunnen schakelen en bedienen,’’ zegt De Groot.

Vanaf dag één deed Keylight al mee aan LED + Elektro, dat voorheen LED Expo heette. Vorig jaar pakte het bedrijf flink uit met een Ferrari verlicht onder spotlights uit de eigen collectie. Zo liet Keylight alle lichttechnieken en met Casambi aangestuurde dimmogelijkheden zien. ‘‘Dit jaar hebben we voor een andere presentatiewijze gekozen. Wij gaan back to basics met ons algemene assortiment,’’ aldus De Groot.

Het zwaartepunt van deze beurs is daarom de introductie van de nieuwe productserie genaamd Venus. De Groot: ‘‘Deze producten zijn van eigen ontwikkeling en design, waarvoor wij ook zelf de mouldings hebben laten maken.’’ Hierdoor zijn de producten beschikbaar als inbouwarmatuur, wandarmatuur en 3 fase railarmaturen. Daarnaast wordt de Venus serie geproduceerd in de maten small, medium en large.

Met andere aanpak probeert Keylight de beursbezoekers opnieuw te triggeren. ‘‘Wij hopen mensen te overtuigen van onze kwaliteit. Of dit nou installateurs, architecten of facility managers zijn, dat maakt mij niet uit,’’ laat De Groot weten. De nieuwe collectie is als eerste te bewonderen op woensdag 13 en donderdag 14 november in stand F3 tijdens LED + Elektro. Wilt u meer weten over het bedrijf achter Keylight? Lees hier over de overgang van Powerlight in Lightboxx.

Doe mee aan LED + Elektro

Voor bezoekers
Verken de beursvloer en ontdek welke highlights u kunt verwachten.

Meer informatie

Voor exposanten
Regel eenvoudig uw deelname en ontdek hoe u meer uit de beurs kunt halen.

Meer informatie

Voor de pers
Vraag uw gratis toegangsbewijs aan en download de media die u nodig heeft.

Meer informatie