Data
13 + 14 november 2019

Plaats
Brabanthallen 's-Hertogenbosch

De Lightboxx: In iedere kubus een andere lichtwereld

07.11.2019

De Lightboxx: In iedere kubus een andere lichtwereld


Bent u er al langsgereden? Direct aan de A28 in Nijkerk Zuid is sinds afgelopen zomer ‘De Lightboxx’ te vinden. Het nieuwe bedrijfspand van Powerlight Group BV, dat sindsdien te werk gaat onder de naam Lightboxx, is energieneutraal gebouwd. Naast de zonnepanelen op het dak zijn er duurzame en circulaire materialen gebruikt tijdens de constructie. ‘‘Wij moeten zelf het goede voorbeeld geven,’’ zegt Remco de Groot, directeur bij lichtadviesbureau en -projectverlichter Lightboxx.

Iedere kubus in de gevelstructuur van het gebouw vertegenwoordigt een van de doelgroepen die Lightboxx bedient, zoals de kantoorbranche, retail en winkels, luxe woningbouw en de horeca. Ook de binnenkant van het gebouw is met diezelfde gedachte ontworpen: ‘‘Alle ruimtes zijn showrooms waar verschillende lichttechnieken zijn toegepast,’’ licht De Groot toe. Op deze manier worden bezoekers meteen geïnspireerd door de laatste lichtinnovaties afkomstig van grote designmerken of voortgekomen uit de zelfgeproduceerde Keylight-collectie.

Als antwoord op een sterke marktvraag naar advies heeft het bedrijf bovendien uitgebreid met een eigen lichtstudio: ‘‘Wij maken lichtconcepten in opdracht van bijvoorbeeld onroerend goed-ontwikkelaars en -beheerders, hotelketens, architecten, interieurontwerpers of particulieren. Studio Lightboxx verzorgt het complete lichtconcept van a tot z,’’ aldus de Groot.

Deze lichtplannen en –concepten vormen een combinatie van creativiteit en functionaliteit. ‘‘Die combinatie voeren wij uit in Lightboxx. Dit betreft efficiëntie, gevoel, gebruiksgemak, vormgeving en design,’’ vertelt De Groot. Daarom is Lightboxx sinds geruime tijd ook gespecialiseerd in domotica en Barrisol-spanplafonds. Het Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum is hier een recent voorbeeld van. In samenwerking met Philips en Unisis levert Lightboxx hightech lichtplannen met dynamisch licht en slimme lichtbesturingssystemen voor meerdere gebouwen van het Nike hoofdkantoor.

Inmiddels zijn er al meerdere projecten voltooid onder de nieuwe naam. ‘‘Binnen één week zijn wij overgegaan in Lightboxx. Het is heel bijzonder hoe snel het wordt opgepakt,’’ laat De Groot weten. Begin volgend jaar vindt de officiële opening plaats, maar daarvoor maakt het bedrijf nog gebruik van LED + Elektro om de naam naar buiten te brengen. Als dealer van grote designmerken is Lightboxx op de beurs te vinden in het Design Paviljoen, waar het producten van de merken van Flos, Puik Design, Tom Dixon en Brokis presenteert.

De eigen Keylight collectie is te bewonderen in een aparte stand. Tijdens LED + Elektro zoekt Lightboxx niet naar een specifieke doelgroep volgens De Groot: ‘‘Veel installateurs, voorschrijvers en architecten maken gebruik van Keylight. Een essentieel verschil met Keylight is dat Lightboxx geen eindbestemming heeft en via andere verkoopkanalen de markt betreedt. Lightboxx creëert zijn eigen afzetmarkt.’’

‘‘Wij werken continu om onze groeicurve vast te houden en onze bestaande klantengroepen en afzetgebieden te verbreden.’’ Ondanks de vele aanbieders op de verlichtingsmarkt gelooft Lightboxx in haar eigen kracht. Zo stelt De Groot: ‘‘Don’t imitate, innovate.’’ Op woensdag 13 en donderdag 14 november is Lightboxx tijdens LED + Elektro te vinden in stand D6. Wilt u meer weten over de eigen productietak? Lees hier meer over de dochteronderneming Keylight.

Doe mee aan LED + Elektro

Voor bezoekers
Verken de beursvloer en ontdek welke highlights u kunt verwachten.

Meer informatie

Voor exposanten
Regel eenvoudig uw deelname en ontdek hoe u meer uit de beurs kunt halen.

Meer informatie

Voor de pers
Vraag uw gratis toegangsbewijs aan en download de media die u nodig heeft.

Meer informatie